Partner serwisu
Biznes i przemysł

Lufthansa: Lockheed Super Star powraca w oryginalnym wyglądzie (zdjęcia)

Dalej Wstecz
Data publikacji:
09-08-2025
Ostatnia modyfikacja:
09-08-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

Były flagowy samolot Lufthansy, Lockheed L-1649A Super Star, ponownie lśni dawnym blaskiem. Ta ikona lotnictwa z przeszłości prezentuje się teraz w klasycznym stylu lat 50. W ostatnich tygodniach samolot otrzymał całkowicie nowe malowanie na lotnisku Münster/Osnabrück. Niebawem samolot zostanie przetransportowany do Frankfurtu, gdzie zajmie centralne miejsce w obchodach 100-lecia Lufthansy wiosną 2026 r.

Prace malarskie zostały wykonane przez firmę Altitude Paint Services (APS), a producent z Hamburga, firma Mankiewicz, hojnie dostarczyła bezpłatnie około 500 litrów specjalnej farby. Jednym z największych wyzwań było pomalowanie legendarnych parabol – centralnego elementu historycznego projektu Lufthansy. Przebudowa została oparta na historycznych dokumentach z archiwum firmy oraz szczegółowym planie malowania opracowanym przez dział Graphics Solutions w Lufthansa Technik w Hamburgu.

Przez wiele lat pojawiały się pytania dotyczące losu Lockheeda L-1649A Starliner N7361C - samolotu, w który Lufthansa zainwestowała znaczne środki, aby przywrócić go do stanu zdatności do lotu, a następnie anulowała projekt na końcowym etapie. Dawny samolot o rejestracji N7316C (c/n 1018), pierwotnie dostarczony do TWA w 1957 r., który ostatni lot odbył 9 listopada 1983 r., przeszedł długą podróż remontową. Więcej na temat samego samolotu i prac restauratorskich można przeczytać w naszym artykule „Lufthansa odrestaurowała samolot Lockheed L-1649A „Super Star” (zdjęcia)”.

Samolot trafi do Frankfurtu na 100-lecie linii

Już w przyszłym tygodniu Super Star zostanie przetransportowany ciężarówką na lotnisko we Frankfurcie. Ma to związek z jubileuszem 100. rocznicy powstania pierwszej spółki Lufthansy. Wiosną 2026 r. samolot stanie się centralnym elementem nowego centrum konferencyjnego i dla zwiedzających Lufthansa Group, dzieląc centrum uwagi z legendarnym Junkersem Ju 52 D-AQUI. Dzięki szklanej fasadzie oba eksponaty będą bardzo dobrze widoczne dla zwiedzających także z zewnątrz.

W 2026 r. Lufthansa będzie świętować 100. rocznicę swojego powstania. Dokładnie 6 stycznia 1926 r. w Berlinie uruchomiono Deutsche Luft Hansa AG poprzez połączenie Deutscher Aero Lloyd i Junkers Luftverkehr. Pierwszy lot nowej linii lotniczej odbył się 6 kwietnia 1926 r.

L-1049/L-1649

Lockheed L-1049 Super Constellation, to amerykański samolot należący do rodziny maszyn Lockheed Constellation. Samolot ten był potocznie nazywany Super Connie. L-1049 był odpowiedzią Lockheeda na udany samolot pasażerski Douglas DC-6. Po raz pierwszy został oblatany w 1950 r. i był produkowany zarówno w wersji pasażerskiej jak i wojskowej dla Marynarki Wojennej Stanów Zjednoczonych jako WV / R7V oraz Sił Powietrznych Stanów Zjednoczonych jako C-121. Ogólnie seryjna produkcja samolotów miała miejsce w latach 1951-1958 i zbudowano 259 egzemplarzy komercyjnych oraz 320 sztuk z przeznaczeniem dla wojska.

Natomiast Lockheed L-1649 Starliner to ostatni model z linii samolotów pasażerskich Lockheed Constellation. Napędzany czterema silnikami Wright R-3350 Turbo-compound, był budowany w zakładach Lockheeda w Burbank w Kalifornii w latach 1956-1958. Wraz z prototypem zbudowano 44 takie samoloty, a ich użytkownikami były trzy linie lotnicze Trans World Airlines, Air France oraz Lufthansa.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Air Cambodia chce kupić boeingi 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Air Cambodia chce kupić boeingi 737 MAX

Piotr Bożyk 09 sierpnia 2025

ALC potwierdziło anulowanie zamówienia na samoloty A350F

Biznes i przemysł

Airlink i Azorra podpisały umowę leasingu 10 embraerów E195-E2

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Mateusz Kieruzal 26 maja 2025

Lufthansa nie odpuści i chce dalej rosnąć w Polsce

Pasażer i linie lotnicze

Związek zawodowy torpeduje restrukturyzację Lufthansy

Pasażer i linie lotnicze

Pozostałe z wątku:

Air Cambodia chce kupić boeingi 737 MAX

Pasażer i linie lotnicze

Air Cambodia chce kupić boeingi 737 MAX

Piotr Bożyk 09 sierpnia 2025

ALC potwierdziło anulowanie zamówienia na samoloty A350F

Biznes i przemysł

Airlink i Azorra podpisały umowę leasingu 10 embraerów E195-E2

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Pasażer i linie lotnicze

Lufthansa powoli odbudowuje ruch do Polski

Mateusz Kieruzal 26 maja 2025

Lufthansa nie odpuści i chce dalej rosnąć w Polsce

Pasażer i linie lotnicze

Związek zawodowy torpeduje restrukturyzację Lufthansy

Pasażer i linie lotnicze

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij